פלטת השבת גרמה לשריפה בישיבת עמלה של תורה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פלטת השבת גרמה לשריפה בישיבת עמלה של תורה

    שריפה פרצה בישיבת עמלה של תורה כתוצאה משימוש לא נכון בפלטת שבת אסורה לשימוש • כיבוי האש: צורת חימום זו היא אסורה ומסוכנת

    אילוסטרציה צילום: כיבוי ירושלים
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלילה (שבת) בשעה 1 אחר חצות, הוזנקו צוותי כיבוי בפיקודו של רשף גרשון כהן לשריפה בישיבת 'עמלה של תורה' בשדרות גולדה מאיר בירושלים

    לוחמי האש השתלטו על השריפה במהירות, מנעו את התפשטות האש לכלל המבנה, ואווררו את המקום מהעשן שהצטבר בו.

    מחקירה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה ירושלים עולה, כי ככה"נ, בדים שהונחו על פלטת שבת מאולתרת, אסורה לשימוש ומסוכנת ביותר, מסוג "בלעך" (טס ברזל המונח ישירות על להבת אש גלויה) כדי לשמור על חום התבשילים, התלקחו, וגרמו לשריפה ולנזק.

    סוג זה של חימום ושמירת חום בפלטת שבת חשמלית, אסור לחלוטין! בפלטת שבת מסוג "בלעך" הדבר חמור ומסוכן שבעתיים!! בשימוש בפלטה מסוכנת זו, הסיכוי לפריצת שריפה בעלת פוטנציאל קטלני, גבוה במיוחד.

    באגף בטיחות אש וחקירות של כבאות והצלה מחוז ירושלים. מתועדים מספר רב של שריפות במבנים, חלקן למרבה הצער עם נפגעים בנפש וכן נזק רב לרכוש, וזאת, כתוצאה משימוש בפלטות שבת אסורות וכן חימום אוכל בפלטות שבת (גם תקניות) וכיסויין, בצורה לא בטוחה ואסורה.

    תנור ספירלה גרם לשריפה עם נפגעים

    הבוקר סמוך לשעה 5 לפנות בוקר, הוזנקו 4 צוותי כיבוי ומנוף גבהים בפיקודו של רשף יצחק שמעון לשריפה בבניין בן 8 קומות, ברחוב ח'אלד אבן אל וליד שבשכונת בית חנינא.

    לוחמי האש חדרו לדירה בקומה השניה של הבניין שבערה בעוצמה רבה. פינו  את הבניין מדייריו, חילצו מהבניין מספר דיירים שנפגעו קל כתוצאה משאיפת עשן, השתלטו על השריפה, מנעו את התפשטותה לכלל הבניין ובאמצעות ציוד מכני ייעודי, אווררו את העשן הרב שהצטבר בבניין.

    לאחר החילוץ, הועברו הנפגעים לטיפול רפואי ע"י מד"א וכוחות הרפואה.

    מחקירה ראשונית של נסיבות התלקחות האש. מתברר כי ככה"נ, תנור מסוכן לשימוש  בעל קרינת חום ישירה וגלויה מסוג "ספירלה" שהונח בצורה לא בטוחה ליד ריהוט ובדים, גרם להתלקחות האש, לנזק הכבד לדירה ולבניין וכן לנפגעים.

    כזכור! רק בשבוע שעבר, נהרגה בשכונה זו, אישה כבת 40 אמא לילדים, כתוצאה משימוש לא בטוח בתנור חימום מסוכן ולא מומלץ לשימוש.

    בנוסף, כפי שדווח ע"י אגף חקירות ובטיחות אש ברשות הארצית לכבאות והצלה. בחודשיים האחרונים, נהרגו 14 אזרחים בשריפות אורבניות. למרבה הצער, רוב ההרוגים, נפגעו באורח קשה כתוצאה מהתלקחות אש ותוצרי בעירה, שהחלו לאחר שימוש לא בטוח באמצעי חימום מסוכנים ולא מומלצים לשימוש.

    בכבאות והצלה מחוז ירושלים, שבים שוב ומפצירים בציבור בכל לשון של בקשה! למען חייכם וחיי ילדיכם. אנא הוציאו מבתיכם את תנורי החימום המסוכנים (ספירלה, מפזרי חום לסוגיהם, תנורי גז ונפט, וכל תנור בעל קרינת חום גלויה וישירה) ואל תשתמשו בשום אופן בפלטות שבת מאולתרות. תנורים ופלטות מאולתרות אלו, הם מבחינת פצצה מתקתקת, היכולים לגרום ברגע אחד של חוסר זהירות והיסח דעת, לאסון כבד בנפש ורכוש.

    עוד ממליצים בכבאות והצלה מחוז ירושלים, על התקנת גלאי עשן בבתים, מוצר זול וקל להתקנה זה, מציל חיים בוודאות.



    0 תגובות